Pytanie odnośnie norm emisji spalin...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marcinisko
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 149

    Pytanie odnośnie norm emisji spalin...

    możesz mi podać (mniej więcej) jaka jest wielkość forum i jaki transrer miesięczny teraz, a jaki bł np 2 mieesiące temu.
  • mariobros
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 551

    #2
    Pytanie odnośnie norm emisji spalin...

    ...Na początek: używałem opcji szukaj, ale raczej nie było. A rzecz dotyczy tego, co mi po głowie chodzi od momentu zainteresowania się skodą z silnikiem 1.9 TDI PD 77kW. Otóż, zanim kupiłem auto w Polsce, nie wykluczałem zakupu w Niemczech. Dlatego też porównywałem sobie parametry techniczne (nie wersje wyposażenia, bo oczywiste było, że różnice będą) aut i w Niemczech i w Polsce. I zbaraniałem. Poważnie. Chodzi mi o normy emisji spalin. Otóż dla silnika 1.9 TDI PD 77kW jest napisane na stronie Skody w Niemczech, że spełnia normę EU4! Szczegóły tutaj:

    Natomiast ten sam silnik w Polsce ma w katalogu reklamowym napisane, że spełnia tylko normę EU3. To samo jest w świadectwie homologacji i chyba instrukcji obsługi. Daję linka do dokumentu ze storny Skody w Polsce, w którym będziecie mogli porównać, ile maksymalnie CO2 emituje silnik ze skrzynią manualną (automat emituje więcej). Link tutaj:

    Wychodzi mi, że jest identycznie, a jednak oznaczenia norm w Polsce i Niemczech się różnią. Dla mnie to jest zagadka... Wie ktoś, o co chodzi??
    Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
    Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Moge, tylko strzelac ale wydaje mi sie ze Niemcy moga podawac jakie to auto, moze spelniac normy po montazu filtra czasteczek stalych, czego w Polsce nie mozna nawet zamowic. Z drugiej strony w Niemczech podatek od auta placi sie wlasnie w zaleznosci od tej normy, czego u nas jeszcze nie ma
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • mariobros
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 551

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        (...) Z drugiej strony w Niemczech podatek od auta placi sie wlasnie w zaleznosci od tej normy, czego u nas jeszcze nie ma
        Jeszcze, właśnie, jeszcze Dlatego mnie to właśnie interesuje. Ale z drugiej strony mam już plan na przyszłość. W ciągu najbliższych 4 lat chyba w Polsce się nic w tym względzie (opłat za emisję) nie zmieni. A za 4 lata się zobaczy, zapewne będzie Octa II po liftingu już wtedy, a może Superb wejdzie w orbitę zainteresowań... Jedno jest pewne - jak na razie jestem pozytywnie zakręcony na punkcie Skody jako takiej. Idealny kompromis jakość/cena...
        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Naszla mnie jeszcze taka jedna mysl. Czy aby homologujac auto w Polsce nie placi sie za jakies testy na ilosc i rodzaj emitowanych spalin. Moze ktos wpadl na pomysl, ze przeciez mozna przyoszczedzic bo i tak jeszcze nie jest nam to do niczego potrzebne.

          Tak samo, gdzies czytalem ze sa rejony krajow bardziej nastawionych na ekologie, gdzie auta bez katalizatora wogole nie wjada, a nawet chyba od EURO3 w gore moga.

          Od chyba 2009 lub 2010 norma wymagana dla nowych aut ma byc juz EURO5, wtedy diesel naprawde bedzie zial gorskim powietrzem
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            A octavia AGR i ASV , nie spełnia normy EURO4 .Z octavi diesli to tylko 130 PD
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez Ziomal
              A octavia AGR i ASV , nie spełnia normy EURO4 .Z octavi diesli to tylko 130 PD
              skad masz takie ciekawe dane :?: bo moja ksiazeczka "dane techniczne" ktora dostalem wraz z samochodem twierdzi, ze zaden diesel nie spelnia Euro 4 w Octavii I :idea:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                Zamieszczone przez Ziomal
                A octavia AGR i ASV , nie spełnia normy EURO4 .Z octavi diesli to tylko 130 PD
                Niestety zaden z diesli w O1 i Fabii nie spenia EURO4.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • Zibi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 491

                  #9
                  Hello

                  Jesli chodzi o homologacje to koszty sa bardzo male.
                  Wystarczy, ze dany model jest juz homologowany gdzies w EU to w tym momencie nie trzeba robic zadnych badan
                  - wystarcza tlumaczenie i jakas stosunkowo drobna oplata rejestracyjna.
                  W sumie to dobrze - homologuje sie oddzielnie kazda kombinacje model/silnik/nadwozie/linia wyposazenia co powoduje,
                  ze np u mnie samych osobowek homologuje sie ponad 2000 szt.

                  Jesli chodzi o Euro 3/4 w tym akurat przypadku to nie wiem czy porownujemy te same silniki.
                  Silnik PD 74 kW w Niemczech ma 5 biegow - to wskazuje raczej, ze jest to "nowy" silnik na EDC-16 stosowany u nas w Octavi 2.

                  Pozdrawiam
                  Zibi

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    MisiekWAW,
                    skad masz takie ciekawe dane
                    Auto Świat , Pisze: auta nie spełniające normy EURO 4,Skoda: Fabia 1.9 SDI i 1.4 TDi,Octavia:TDI 90 , TDI 110 , Superb1.9 TDI 101, 130 TDI . Czyli jak by nie patrzeć w octavi zostaje jeszcze 130 TDI .
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Auto Świat , Pisze:
                      i w zasadzie wszystko jasne :lol:
                      Zreszta 130PD w SuperBie nie spelnia a w Octavii niby mialby spelniac :?: :roll: I 1.9 TDI 101KM w Fabii spełnia a w SuperBie nie... Polecam zmiane prasy na nieco bardziej fachowa a informacje o normach spalin jakie spelniaja poszczegolne silniki masz w papierach ktore dostales z autem :idea:
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Wiesz gdyby człowiek wierzył w to co pisze w instrukcji obsługi to bym do dzisiaj tego samochodu nie odpalił. :?
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #13
                          Zamieszczone przez Ziomal
                          Wiesz gdyby człowiek wierzył w to co pisze w instrukcji obsługi to bym do dzisiaj tego samochodu nie odpalił. :?
                          pewnie :lol: lepiej wierzyc w to co jakis pismak naskrobal w chyba najgorszej gazecie motoryzacyjnej w kraju :? coz... w cos trzeba... z dwojga zlego wole instrukcje obslugi
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            A mam inne pytanie. Czy ktos wie, czy juz od 2006 roku obowiazujaca norma emisji spalin bedzie EURO4 czy to dopiero za kilka lat. W tej chwili importet(klient) przy zakupie placi jakis podatek uwzgledniajacy ta norme.

                            Pytam, bo wczoraj obilo mi sie o uszy, ze te wszystkie wyprzedaze spowodowane sa tym, ze od nowego roku auta, beda musialy spelniac EURO4 w Polsce a teraz wiekszosc spelnia co najwyzej EURO3 wyjatki EURO4
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              #15
                              Maicroft, To teoretycznie powinna byc promocja glownie na Diesle, bo wiekszosc benzyniakow spelnia E4, a tak to na wszystkie sa promocje i roznica w cenie miedzy nimi jest duza. Jakby chodzilo im tylko o norme E4 to by dali promocje Diesel w cenie benzynowca i wypchneli diesle z E3, po czym wrocili z cenami. :wink:
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • arci9
                                RS
                                • 2004
                                • 2007

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Pytam, bo wczoraj obilo mi sie o uszy, ze te wszystkie wyprzedaze spowodowane sa tym, ze od nowego roku auta, beda musialy spelniac EURO4 w Polsce a teraz wiekszosc spelnia co najwyzej EURO3 wyjatki EURO4
                                Słyszałem podobną pogłoskę - jeśli dilerzy nie sprzedadzą aut tegorocznych nie spełniających norm to będą musieli np. zarejestrować auta na siebie...

                                Komentarz

                                • greszczyn
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 893
                                  • Nissan

                                  #17
                                  Pytam, bo wczoraj obilo mi sie o uszy, ze te wszystkie wyprzedaze spowodowane sa tym, ze od nowego roku auta, beda musialy spelniac EURO4 w Polsce a teraz wiekszosc spelnia co najwyzej EURO3 wyjatki EURO4
                                  Poniżej linki :


                                  Portal Gazeta.pl - Najnowsze Informacje, serwisy tematyczne: Biznes, Sport, Rozrywka, Pogoda. Poczta Email, Forum, Blogi. Sprawdź!


                                  W jakich wartościach musi się zmiescić dany samochód ,aby spełniał jakąś normę (np. EURO 4 ) ?Ma ktoś może watości tych gramów na km/coś tam ?

                                  Już chyba prawie wszyscy producenci podają na swoich stonach lub folderach reklamowych taką informację :

                                  " Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO2 zawierające dane wszystkich nowych samochodów osobowych jest dostępne nieodpłatnie w każdym punkcie sprzedaży pojazdów. Poza wielkością zużycia paliwa przez samochód, również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki natury technicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochód. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie".

                                  co IMO może być pewnym sposobem zabezpieczenia przed nowymi normami , bądż naginaniem ich pod swój produkt .

                                  Komentarz

                                  • busmen_bvg
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 30

                                    #18
                                    Witam wszystkich na forum!
                                    Mam pytanie: W jaki sposób odczytać normę emisji spalin w Skodzie Octavii? Jestem zainteresowany kupnem Skody Octavii 1,9 TDI L&K z 11/2000r (po liftingu) i muszę ustalić jaką normę emisji spalin spełnia (Euro 2 czy Euro 3). Gdzie można odczytać normę emisji spalin, lub czy np. salon Skody może wydać mi zaświadczenie o spełnianiu danej normy?

                                    Po drugie gdzie odczytać jaki ma typ silnika (np. AHF itp.). Gdyby ktoś był w stanie podać, które typy silników są na pompo-wtryskiwaczach byłbym wdzięczny.

                                    Komentarz

                                    • kurynio
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 166

                                      #19
                                      W przypadku octavii II z silnikiem 1,9 tdi 77kW sprzedawane obecnie w Polsce jak najbardziej spełaniają normę Euro 4(silnik BXE) nornę EU3 spełniał silnik BJB, który juz obecnie nie jest dostępny.

                                      Komentarz

                                      • busmen_bvg
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 30

                                        #20
                                        Tylko ja się pytam o Octavię I z końca 2000r, a nie o Octavię II.

                                        Komentarz

                                        • kurynio
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 166

                                          #21
                                          busmen_bvg, a czytałeś w ogóle pierwszy post i zapytanie o silnik 77kW?

                                          Komentarz

                                          • Salvatore
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 282

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kurynio
                                            busmen_bvg, a czytałeś w ogóle pierwszy post i zapytanie o silnik 77kW?
                                            Pierwszy post? Z 2005?

                                            Komentarz

                                            • kurynio
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 166

                                              #23
                                              a co 2005 się nie liczy?

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                busmen_bvg, Jak auto masz z POLSKI i jest z roku 2000 to silnik jest to AHF i na 100% spelnia Euro2. Jesli auto jest z Niemiec to moze, ale nie musi spelniac Euro3 (tam w pewnym momencie jakas zmiana zaszla). W roku 2002 raczej nie, dopiero w 2001/2002 wsadzili silnik ASV i ten spelnia Euro 3.

                                                Mowie o silnikach 110KM mocy, bo nie precyzujesz co potrzebujesz.

                                                A co do pytania o oznaczenia silnikow, poszukaj. Nie bede dawac kazdemu wszystko co chce, tu na forum jest to opisane dosc dobrze o oznaczeniach literowych.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                Pracuję...